COMISIA PENTRU PROTECŢIA COPILULUI
Programul de funcţionare a Comisiei: Comisia pentru Protecţia Copilului se întruneşte bilunar în şedinţe ordinare şi ori de câte ori este necesar în şedinţe extraordinare.
Comisia este alcătuită din 7 persoane şi are următoarea componenţă:
- Preşedinte - secretarul judeţului Tulcea;
- Vicepreşedinte - directorul general al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Tulcea.
Membri:
- Un medic cu certificat de membru al Colegiului Medicilor din România având cel puțin gradul de medic specialist în una dintre următoarele specialități medicale sau asimilate: neurologie pediatrică, pediatrie,psihiatrie pediatrică sau orice altă specializare pediatrică - desemnat de Direcţia de Sănătate Publică Tulcea;
- Un psiholog sau un psihopedagog - desemnat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Tulcea;
- Un reprezentant desemnat de Agenţia Judeţeană pentru Plăți și Inspecție Socială Tulcea, de preferință un asistent social;
- Doi reprezentanți ai organismelor private acreditate-propuși de secretarul județului.
INFORMAȚII UTILE
email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.gaspctl.ro telefon: 0744345410 Adresa: Str Spitalului, nr. 28, Loc. Tulcea, Jud.Tulcea
Comisia pentru Protecţia Copilului Tulcea este organul de specialitate, fără personalitate juridică, al consiliului judeţean, cu activitate decizională în materia protecţiei şi promovării drepturilor copilului.
Comisia respectă, promovează şi garantează drepturile copilului în toate activităţile pe care le întreprinde.
Comisia are următoarele atribuţii:
- stabileşte măsurile de protecţie specială pentru copii numai atunci când există acordul părinţilor, precum şi consimţământul copilului care a împlinit vârsta de 14 ani, exprimate în faţa Comisiei şi menţine măsurile pentru tinerii care au dobândit capacitatea deplină de exerciţiu şi au beneficiat de o măsură de protecţie specială, stabilită în condiţiile legii, de Comisie sau, după caz, de instanţa judecătorească;
- încetează sau, după caz, modifică măsura de protecţie specială stabilită de către Comisie, în condiţiile legii, dacă împrejurările care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat sau, după caz, în situaţia în care în urma monitorizării aplicării măsurii de protecţie specială se constată necesitatea modificării sau, după caz, a încetării măsurii;
- eliberează sau, după caz, reînnoieşte, suspendă sau retrage atestatul de asistent maternal profesionist;
- stabileşte încadrarea copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi eliberează certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap;
- soluţionează plângerile adresate de copii, în măsura în care soluţionarea acestora nu este stabilită de lege în competenţa altor instituţii sau a instanţelor judecătoreşti, după caz;
-informează părinții prezenți la ședințele Comisiei cu privire la consecințele stabilirii măsurii de protecție specială asupra raporturilorpe care le au cu copiii, inclusiv asupra drepturilor și obligațiilor pe care le au față de copil pe durata aplicării măsurii;
- hotărăşte, dacă este cazul, în condiţiile stabilite de Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, cuantumul contribuţiei lunare a părinţilor la întreţinerea copilului pentru care s-a decis măsura plasamentului în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.